Складовою частиною патріотичного виховання, а в часи війни є пріоритетною, є військово-патріотичне виховання, зорієнтоване на формування у зростаючої особистості готовності до захисту Вітчизни, розвиток бажання здобувати військові професії, проходити службу у Збройних Силах України як особливому виді державної служби. 

Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641

https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0527729-22#Text

Виховання завжди має конкретно-історичну національно-державну форму вираження і спрямоване на формування громадянина конкретної держави. Виховання не може бути безнаціональним – воно є саме національним.
   Національно-патріотичне виховання найбільше відповідає потребам відродження України.
   Реалізація в школі такого напрямку виховання як національно-патріотичне є актуальним як ніколи.

День ГЕРОЇВ УКРАЇНИ

Патріотична годи­на, присвячена Дню Героїв України з метою сприяння розвитку в дітей та почуття любові до Вітчизни, приналежності до її долі, відповідальності за її стан та розвиток, «Гідність. Відвага. Сила духу».

https://www.facebook.com/photo/?fbid=776158370915743&set=pcb.776158860915694

ШЕВЧЕНКІВ ДЕНЬ
Для багатьох свідомих українців Шевченків День 22 травня, День перепоховання Тараса Григоровича Шевченка на Українській землі, День возз’єднання праху Великого Кобзаря з рідною Україною, є навіть важливішим, аніж прикметні дні 24 серпня чи 1 грудня…
Працівники Музею Петра Калнишевського відділу Державного історико-культурного заповідника «Посулля» взяли участь в ряді заходів, що відбувались в цей день в Роменському краї.
Спершу, вранці, вони приєднались до учасників короткого мітингу в місті біля пам’ятника Кобзареві – першого у світі монументального громадського (публічного) пам’ятника Поетові. Нашим учасникам ця подія видалась надто лаконічною і дещо буденною – схожою на інші подібні вшанування. Тим часом, причетність Роменщини до долі Т.Г.Шевченка та його творчості величезна (якщо не сказати гігантська), і ще належно навіть не оцінена.
Про це мова пішла на інших заходах за участю працівників Музею Петра Калнишевського. Зокрема, на зустрічах із учнями Пустовійтівської та Герасимівської шкіл. У першій із них учасниками бесіди були учні 10-го класу, разом із вчителькою історії (й заступником директора) І.О.Московець. Це виявились вже по-дорослому серйозні, підготовлені слухачі, добре обізнані із Шевченківською тематикою. Тому мова більше пішла на таку злободенну тему, як стосунки Запорозької Січі на чолі з Петром Івановичем Калнишевським із Кримським Царством (Ханством). Вони виявились дуже багатогранними й плідними, іноді – драматичними, але зовсім не такими, як це намагаються малювати нам весь час наші закляті вороги, московити.
 18 травня, у День вшанування пам’яті жертв геноциду та депортації кримськотатарського народу в 1944 році
Для учнів 9,11 класів Пустовійтівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів була проведена виховна година “У жорнах політичних репресій”. Старшокласникам було продемонстровано відеоматеріали, які доводять, що депортація кримсько-татарського народу є проявом злочинної сутності національної політики сталінізму і є переконливим звинувачувальним актом. Учні аналізували історичні факти і давали їм оцінку з точки зору сьогодення.
Відповідну Постанову Верховна Рада прийняла у 2015 році. Цього дня ми згадуємо понад 200 000 кримських татар, яких примусово вивезли з Криму в 1944 році. Для багатьох із них заслання обернулося поневірянням, голодом і врешті-решт смертю.
ДЕНЬ ВИШИВАНКИ
Вишиванка – не просто елемент етнічного одягу, це ціле багатство нації, яке несе у собі глибинний смисл.
Вишиті орнаменти таять в собі зашифроване послання наших предків, які використовували вишиванку в якості оберега.
Учні 11 класу взяли участь у фото-флешмобі “Вишиванка єднає серця патріотів”.
А українська вишиванка — диво,
У ній народу код, його душі.
І кожному в ній зручно і красиво,
Вдягнути ж вишиванку поспіши.
І гордо йди у ній по цілім світі,
Та мовою своєю розмовляй!
І хай сміється сонечко в зеніті —
Ти рідного свого не забувай!
З Днем вишиванки, друзі!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1444791279667423&set=pcb.1444793013000583

День Європи Україна цього року вперше святкує в один день з країнами ЄС. Дев’ятикласники долучилися до вивчення історії свята. Щорічно ми будемо шанувати нашу історичну єдність – єдність усіх європейців, які знищили нацизм і переможуть рашизм.
День ПАМ’ЯТІ та ПРИМИРЕННЯ
Сьогодні відбувся урочистий мітинг-реквієм до Дня пам’яті та примирення, на якому учні нашого закладу вшанували пам’ять кожного, хто боровся з нацизмом, та всіх жертв Другої світової війни, яка стала найстрашнішою трагедією ХХ століття.
Низький уклін та безмежна вдячність героям, які звільняли українські землі від нацизму та боролися за мир на рідній землі. Ми у вічному боргу перед ними…

національно патріотичне вихованнянаціонально патріотичне виховання

 

«Патріотичне виховання – це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується». (В. О. Сухомлинський)

«Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього. Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не гідний пошани». (М. Рильський)

 

DSCN0119

    Мета та завдання національно-патріотичного виховання у нашій школі:

  • посилити відчуття патріотизму та гордості учнів школи за свою країну;
  • спонукати учнів школи думати глобально і водночас усвідомлювати важливість внеску кожного з нас, важливість наших дій і вчинків для розбудови, добробуту, процвітання, щасливого майбутнього і миру в Україні;
  • подолати байдужість підростаючого покоління до проблем нашої країни;
  • формування ціннісного ставлення до української історії;
  • популяризація українських звичаїв та традицій шляхом залучення учнівської молоді до участі в різноманітних акціях, флеш-мобах та інших подіях;
  • розуміння і сприйняття української ідеї;
  • засвоєння національних цінностей: української культури, мови, прищеплення шанобливого ставлення до історичної пам’яті;
  • формування почуття важливості волонтерської діяльності у світлі сучасних подій тощо.

    Говорити про національно-патріотичне виховання можна довго, але достукатися до дитячих сердець і почати змінювати ситуацію в країні можна лише сукупністю конкретних справ. Справ, які готовий зробити кожен педагог, щоб підтримати і допомогти учнями правильно розуміти все, що навколо нас зараз відбувається.

  Ми повинні усвідомити і донести до дітей те, що Україна буде процвітати тільки тоді, коли ми почнемо думати не лише про себе, коли ми зрозуміємо, що є однією родиною.

Мета та завдання виховного процесу.

Головна мета виховного процесу:

виховання та розвиток вільної й духовно багатої, життєлюбної, талановитої особистості, яка володіє знаннями про природу та людину, готова до творчої діяльності, дотримується загальноприйнятих правил поведінки.

Мета, завдання, організація та планування виховної роботи

1. Мета виховної роботи – це формування громадянина через його політичну, правову, трудову, економічну, культурну освіченість, через практичну участь у суспільно значущих справах.
2. Основним завданням виховної роботи в загальноосвітньому навчальному закладі є створення умов для формування та розвитку учнівської молоді як фахівця і особистості, її нахилів, здібностей, талантів, інтелектуальності, виховання національної й загальнолюдської моралі, духовності та культури.
3. Формування у дітей та молоді сучасного світогляду, ідей, поглядів, переконань, заснованих на найцінніших надбаннях вітчизняної та світової культури.
4. Встановлення гуманних взаємин між усіма членами педагогічного та учнівського колективів.
5. Набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої національної культури міжнародних взаємин.
6. Формування в учнів особистих рис громадянина Української держави.
7. Формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати за для розвитку держави, готовність захищати її.
8. Розвиток в учнів мовної культури.
9. Розвиток міжетнічної культури спілкування.
10. Формування родинно – сімейної культури, вивчення та збереження звичаїв, обрядів, традицій українського народу.

Напрямки виховної роботи:

– громадянське виховання;
– естетичне виховання;
– військово-патріотичне виховання;
– спортивно-оздоровче виховання;
– туристично-краєзнавче виховання;
– екологічне виховання;

Організаційні методи та форми виховної роботи

 Методи та форми виховної роботи стимулюють розвиток самоорганізації, самоуправління, критично-творчого мислення, самоактивності, самостійності та усвідомлення власних світоглядів, орієнтацій, які є основою життєвого вибору, громадянського самовизначення. До оптимальних форм і методів виховної роботи відносимо ті, що ґрунтуються на демократичному стилі взаємодії «вчитель – учень». 

   До таких методів належать: ситуаційно–рольові ігри; метод «відкритої трибуни»; соціально-психологічні тренінги; інтелектуальні аукціони; мозкові атаки»; метод аналізу соціальних ситуацій із морально-етичним характером, тощо. Крім цих методів використовуємо також традиційні форми роботи:
– збори учнівського колективу;
– обговорення політичних подій у державі,світі; випуски учнівських газет, збірок власних творів, презентацій книг, виставки нових періодичних видань;
– учнівські лекторії, уроки-екскурсії, уроки-зустрічі з цікавими людьми; уроки-концерти, рольові ігри, диспути, зустрічі з випускниками;
– читацькі конференції, науково-практичні учнівські конференції;
– консультації: юридичні,психологічні, медичні тощо;
– засідання творчих гуртків, клубів за інтересами;
– вечори відпочинку, дискотеки, літературні зустрічі, карнавали, українські вечорниці, спортивні ігри, змагання, гуртки, секції, козацькі забави;
– огляди художньої самодіяльності, фестивалі;
– конкурси на кращий учнівський клас;
– культпоходи в музеї, екскурсії, туристичні походи.